Dzieci

Aby uchronić zęby dziecka przed próchnicą
    Dbaj o dziąsła i zęby dziecka już od pierwszych tygodni:

  • Gdy jeszcze nie ma ząbków, bądź dopiero się pojawiają przetrzyj mu buzię gazą nasączoną naparem z rumianku bądź przegotowaną wodą.
  • Kup pierwszą szczoteczkę wraz z pojawieniem się pierwszych zębów mlecznych.
  • Szczotkuj maluszkowi zęby mleczne od ok 12 miesiąca życia co najmniej dwa razy dziennie, rano i wieczorem
  • U starszego dziecka od ok. 2 roku życia postaraj się wprowadzić nawyk mycia zębów po posiłkach, potraktujcie to jak zabawę aż dziecko z Twoją pomocą przyzwyczai się do tej czynności.
  • Do ok. 5-6 r.ż. kontroluj w jaki sposób Twoje dziecko szczotkuje zęby aż do momentu kiedy dziecko samo będzie w stanie dokładnie je umyć
  • Nie zapominaj o czyszczeniu języka-tam też gromadzą się niebezpieczne bakterie
  • Używaj tylko pasty przeznaczonej dla dzieci ze względu na odpowiednią dla nich ilość fluoru
    Wprowadzaj w diecie dziecka zdrowe nawyki:

  • Unikaj oblizywania łyżeczki, którą karmisz malucha, ponieważ w ten sposób przenosisz szkodliwe bakterie ze swojej jamy ustnej do buzi dziecka.
  • Nie karm dziecka przed samym snem, a słodzone napoje zastąp wodą.
  • Staraj się aby dziecko nie zasypiało z butelką ponieważ mleko zawiera cukier, który jest idealną pożywką dla bakterii.
  • Ogranicz do minimum jedzenie słodyczy, zwłaszcza lizaków i twardych cukierków, które pozostają w buzi przez długi czas co powoduje dłuższe działanie kwasów na szkliwo zębów.
  • Nie podawaj maluchowi słodzonych napojów ani nie dosładzaj pokarmów.
  • Ważne jest niepodjadanie między posiłkami, zwłaszcza produktów węglowodanowych.
    Dbaj o zbilansowaną dietę dziecka podając mu posiłki bogate w:

  • Wapń niezbędny do utrzymania zdrowego szkliwa (mleko i jego przetwory, zielone warzywa liściaste)
  • Fluor ma działanie antybakteryjnie, rozcieńcza kwasy powstałe w ustach po posiłkach, a dodatkowo wzmacnia szkliwo(soja, produkty zbożowe)
  • Witamina D niezbędna jest do przyswojenia wapnia i fosforu, odpowiedzialną za mineralizację szkliwa (tłusty nabiał-masło, tłuste ryby-tuńczyk, makrela, halibut, śledź, łosoś)
  • Witaminę A – wzmacnia dziąsła, niszczy bakterie (ryby, jaja, masło, sery żółte, marchew, warzywa zielone, morele, brzoskwinie, śliwki, wiśnie)

Kontakt

StomaCare
ul. Łucka 20 lok. uż. 21
00-845 Warszawa

tel. (22) 216 86 37
tel. (22) 620 78 80
tel kom. +48 500 119 453
mail: gabinet@stomacare.pl

Godziny otwarcia:
Poniedziałek - Piątek: 8:00 - 20:00
Sobota: 9:00 -14:00